انتخاب موتورسیکلت با متناسب با قد و وزن

ممکن است این تجربه را کسب کرده باشید که هنگام سوار شدن بر روی موتورسیکلت احساس راحتی ندارید، به این دلیل که قد شما نسبت به آن بلندتر و یا برخی اوقات کوتاه‌تر است.
این مسئله موجب می‌شود که هنگام موتور سواری نتوانید آن را به خوبی کنترل و هدایت کنید. به همین دلیل انتخاب موتورسیکلت متناسب با قد و وزن اهمیت زیادی دارد.

انتخاب یک موتورسیکلت مناسب

یکی از بهترین راه برای انتخاب موتورسیکلت متناسب با قد شما مراجعه به یک فروشگاه موتورسیکلت است تا بتوانید چند مدل را امتحان کنید. این به شما امکان می‌دهد تا به خوبی بتوانید وزن خود را از سمتی به سمت دیگر توزیع کنید و گزینه‌ای که احساس تعادل و راحتی بهتری به شما می‌دهد را انتخاب نمایید. بسیار مهم است که صندلی موتورسیکلت قابل تنظیم باشد تا شما بتوانید با تغییر آن تماس پاهای خود را با زمین احساس کنید.

اندازه گیری ارتفاع صندلی یک روش مناسب برای مقایسه مدل‌های موتورسیکلت است و با بررسی آن‌ها متوجه می‌شوید که آیا حین موتور سواری مناسب است یا خیر.

خطرات پنهان یک موتورسیکلت نامناسب

زمانی که شما در حال موتور سواری هستید حفظ تعادل بسیار مهم و در اولویت قرار دارد. به این دلیل که هدایت و متوقف کردن موتورسیکلت بستگی به این دارد که شما چقدر با آن راحت هستید و تا چه میزان می‌توانید آن را مهار کنید.

بنابراین هرگز موتورسیکلتی خریداری نکنید که هنگام نشستن بر روی آن هر دو پای شما صاف و روی زمین قرار نگیرد و در نتیجه موتور مدام به طرفین منحرف شود. سوار شدن بر روی موتورسیکلتی که نمی‌توانید آن را کنترل کنید، یکی از شاخص‌های خطرناک بودن آن است.

علاوه بر این کشش بیش از حد دست‌ها و پاها برای دستیابی کنترل موتورسیکلت و عدم راحت نشستن بر روی آن باعث می‌شود که تجربه خوبی هنگام موتور سواری به دست نیاورید.

موتورسیکلت مناسب

پیدا کردن مناسب‌ترین نوع موتورسیکلت

کسانی که مایل به خرید موتورسیکلت هستند چندین عامل را در ذهن خود دارند مانند این که سریع، راحت و همه کاره باشد.

با این حال بسیار مهم است هنگام خرید به هدف خود برای استفاده از موتورسیکلت توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین مدل را خریداری کنید. در ادامه معرفی چندین مدل رایج از موتورسیکلت‌ها می‌پردازیم.

موتورسیکلت‌های کروزر

ارتفاع صندلی در این موتورسیکلت‌ها معمولا بسیار کم است و زمانی که شما بر روی آن‌ها مستقر می‌شوید لازم است که در هنگام موتور سواری کمر خود را مستقیم و صاف نگه دارید و حالت دست‌ها کشیده است.

زیبایی و جذابیت کروزر آن را به یکی از انواع موتورسیکلت‌های محبوب در بین موتور سواران تبدیل کرده است.

موتور سیکلت‌های ورزشی

موتورسیکلت‌های ورزشی به صورت آیرودینامیکی طراحی شده‌اند و موتور سوار هنگام استقرار بر روی آن‌ها به سمت جلو متمایل می‌شود.
معمولا کمر در این حالت خم است و دست‌ها نسبت به بدن زاویه دارند. این موتورسیکلت برای افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند مناسب می‌باشد.

موتورهای تورینگ

این موتورسیکلت‌ها با هدف گردشگری، مسافرت و تردد در بزرگراه مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مقایسه به سایر موتورسیکلت‌ها نسبتا سنگین هستند.

عموما این موتورسیکلت‌ها را در شمایل موتور پلیس مشاهده کرده‌اید. با توجه به راحتی که ارائه می‌دهند برای بسیاری از موتور سواران مناسب هستند.

موتورسیکلت‌های استاندارد

موتورسیکلت‌های استاندارد برای تردد در خیابان و مسیرهای شهری گزینه خوبی هستند. موتورهای استاندارد در اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند، بنابراین احتمالا شما می‌توانید مدل مورد نظر خود را از میان این موتورسیکلت‌ها پیدا کنید.

موتورسیکلت‌های دوگانه اسپرت

این مدل از وسایل نقلیه معمولا برای مسابقات موتور تریل یا موتور کراس به کار گرفته می‌شوند و برای جاده‌های خاکی مناسب هستند.

با توجه به وزن سبکی که دارند پرش با آن‌ها آسان است.
هر چند که معمولا لازم است برای سوار شدن بر روی موتور کراس‌ها قد متوسط رو به بالایی داشته باشید.

به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از خرید آن‌ها برای یکبار هم که شده سواری با آن را تجربه کنید.

اندازه موتورسیکلت همیشه با توانایی آن برابر نیست.

یک موتورسیکلت استاندارد با ظرفیت ۶۰۰ سی سی قدرت کمتری نسبت به موتورسیکلت‌های اسپرت و ورزشی با همین ظرفیت دارد.

به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام خرید از این موارد مطلع باشید و نسبت به این موضوع آگاه باشید که ظرفیت موتورسیکلت با قدرت و توانایی که ارائه می‌دهد یکسان نیست.

چنانچه برای اولین بار می‌خواهید موتورسیکلت بخرید، لازم است از مدل‌های سبک‌تر به جای نمونه‌های سنگین استفاده کنید، چرا که ممکن است برای افراد مبتدی موتور سواری با وسایل نقلیه سنگین سخت و هدایت کنترل آن پیچیده باشد.

موتورسیکلت مناسب

تنظیم موتورسیکلت

گاهی می‌توانید موتور را متناسب با نیاز و قد و وزن خود تنظیم کنید تا موقعیت شما بر روی آن متعادل و تثبیت شود.

تنظیم سیستم تعلیق

بسیاری از مدل‌های موتورسیکلت مانند دوگانه ورزشی، موتور کراس و تورینگ با بالاترین ارتفاع صندلی عرضه می‌شوند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد که آن‌ها برای موتور سوارانی که قد کوتاهی دارند خیلی بلند هستند.

با توجه به صندلی‌های نسبتا باریکی که دارند، ممکن است باعث عدم تعادل موتور سوار و یا انحراف و زمین خوردن او شوند، بنابراین اگر یک موتور سوار مبتدی به شمار می‌آیید، می‌توانید سیستم تعلیق را تعویض کنید تا بتوانید ارتفاع صندلی را متناسب با قد خود تنظیم نمایید.

تعویض صندلی

روش آسان برای تغییر مناسب موتورسیکلت تعویض صندلی است.
شما می‌توانید متناسب با سایز موتورسیکلت از صندلی‌های استاندارد با بالشتک پهن و عریض استفاده کنید تا تعادل و کنترل موتور زمانی که در حال رانندگی هستید آسان‌تر شود. به علاوه می‌توانید ارتفاع صندلی را برای رسیدن پاهای خود به زمین تنظیم کنید.

این مسئله برای تردد در مسافت‌های طولانی بسیار مهم است. در نهایت لازم است هنگام سوار شدن بر روی موتورسیکلت به ارگونومی بدن خود توجه داشته باشید تا در طولانی مدت دچار آسیب جسمی نشوید.

بنابراین به یاد داشته باشید که خرید موتورسیکلت متناسب با وزن و قد شما اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند در کیفیت موتور سواری شما تاثیر بسزایی داشته باشد به همین دلیل لازم است این موارد را جدی بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *